Zimowa Chandra: 5 sposobów jak sobie z nią poradzić

Zimowa Chandra: według Cliffa Arnalla i jego formuły, dzisiaj ‘świętujemy’ najbardziej depresyjny dzień w roku – Blue Monday. Radość Świąt już za nami, tracimy motywację, jest zimno i ponuro.

Jesteśmy trochę sceptyczni, jeśli chodzi o niezawodność jego matematycznej formuły, ale trzeba przyznać, że coś w tym jest. Ponura pogoda aż tak nam nie przeszkadzała w grudniu, ponieważ czekaliśmy na Święta. Niestety są one już za nami. Większość z nas obrała sobie jako postanowienie noworoczne, aby więcej chodzić na siłownię albo jeść mniej słodyczy i już się poddaliśmy. Zimowa Chandra zaczyna nam dokuczać… ale wcale nie musi być tak źle! Przygotowaliśmy dla was 5 sposobów na poradzenie sobie z zimową chandrą.

 

1. Zacznij uprawiać sport

Najgorsze co możesz zrobić to zaszyć się pod kołdrą. Pewnie, jest tam cieplutko i przytulnie, ale zimowa chandra dopadnie Cię prędzej czy poźniej, bo spędzasz każdy wieczór w łóżku. Zamiast tego, zapisz się na nowe zajęcia. To może być cokolwiek! Nie tylko siłownia, która z czasem może stać się nudna.

Spróbuj jakiegoś tańca – pole dancing, taniec brzuchem, stepowanie czy taniec klasyczny. Albo sportu halowego – wspinaczki, boksu, zumby, tenisa, karate czy ping ponga.

Sprawdź w internecie na jakie zajęcia możesz się zapisać w Twojej okolicy. Nie musisz być następną Kowalczyk, ale bycie aktywną na pewno polepszy Ci samopoczucie.

 

2. Zapisz się na nowe zajęcia

Z pewnością polecamy aktywności sportowe, ale rozumiemy, że pocenie się na zajęciach nie jest dla wszystkich. Mimo wszystko, dobrze jest mieć motywację do wyjścia z domu. Wypróbuj zajęcia, które nie wymagają od Ciebie aktywności fizycznej np. kurs językowy, szachy, kurs gotowania, ceramika czy klub czytania książki. Tak jak w poprzednim punkcie, rozejrzyj się co jest w Twojej okolicy.

Nie ma znaczenia co wybierzesz, jeśli da Ci to powód do wyjścia z domu. Namów przyjaciółkę, żeby do Ciebie dołączyła. W grupie zawsze raźniej!

 

3. Zaplanuj wycieczkę

Raz jeszcze, wyjdź z domu! Dla wielu z nas nie ma nic bardziej interesującego niż urlop/wczasy/wakacje. Jak zwał tak zwał. Jeśli możesz wyrwać się na tydzień lub dwa, świetnie! Polecamy Europę Południową, ciesz się cieplejszym klimatem 🙂 Naładujesz baterie i po powrocie będzie Ci łatwiej dotrwać do wiosny. Jeśli nie możesz wziąć tygodnia wolnego, zaplanuj kilka weekendowych wycieczek. Może weekend w Karpaczu? Albo tani lot do Londynu lub Berlina?

 

4. Otocz się ludźmi

Aby radzić sobie z depresją sezonową, zawsze dobrze jest być towarzyskim! Postaraj się spędzać jak najwięcej czasu ze znajomymi i z Twoim sugar daddy! Możecie razem przygotować znakomite jedzenie, obejrzeć razem film lub rozkoszować się wybornym winem. To nie musi być nic specjalnego. Jeśli chcesz znaleźć inspirację na zimową randkę, sprawdź nasz post tutaj.

 

5. Pamiętaj o witaminie D

Deficyt witaminy D może bardzo negatywnie wpłynąć na nasze samopoczucie i powodować uczucie zmęczenia. Podczas zimy, ryzyko jest większe, ponieważ nie dochodzi do nas słońce. Ciężko jest dostarczyć naszemu organizmowi wystarczająco witaminy D drogą naturalną, dlatego zaopatrz się w suplementy diety. Możesz je znaleźć w każdej aptece.

 

Mamy nadzieję, że nasze rady okazały się pomocne. Nie pozwól, aby zimowa chandra Cię dopadła 🙂